Nooit veranderen en toch ieder jaar geld terugkrijgen. Oe kanda?

Nooit veranderen en toch geld terug krijgen komen we dus vaak genoeg tegen. Schijn bedriegt, helaas. Geld terugkrijgen, ieder jaar opnieuw en nooit je tarieven up-to-date houden, komt je keer op keer duur te staan! Natuurlijk wel fijn voor de energieleveranciers als de klanten dat zo niet ervaren. 

Je hebt dus helemaal geen goedkoop energiecontract, je hebt tijdens het jaar geen korting gekregen en ze hebben al zeker geen geste gedaan. Je krijgt je eigen geld terug, want je hebt tijdens je verbruiksjaar te hoge voorschotten betaald. 

image

Een groot gedeelte van de consumenten verbruiken dagelijks energie en worden afgerekend aan de voorwaarden van een zogenaamd slapend energiecontract. Klik hier voor de blog van het slapend energiecontract. Deze consumenten kunnen ten opzichte van de hedendaagse mogelijkheden enorm veel geld uitsparen.

Daarna is het een kunst om dit voordeel te behouden, want het kan na een jaar ook weer terug bij het oude zijn. Consumenten die dit meemaken, veranderen meestal niet meer van energiecontract en bekijken de energiemarkt op een afstand als een wereld met louche zaken.

Deze mensen hebben vaak de weg gevonden naar kanalen die stimuleren om ieder jaar een nieuw energiecontract te nemen. Klakkeloos ieder jaar een nieuw energiecontract of ander tariefplan te kiezen, is helaas ook niet de oplossing. Hoewel dit wel op elke hoek van de straat gestimuleerd wordt. 

Switch4u heeft haar eigen strategie en oplossingen om onze klanten voor deze valkuilen te beschermen!

De klant, de kleine financiële instelling

Voor de leveranciers zijn dit de ideale klanten. Hoge energieprijzen, veel te hoge voorschotten en afrekeningen die al betaald zijn voor ze opgemaakt worden. Nooit op een euro moeten wachten ... heerlijk! Hoe meer klanten dit doen, hoe meer werkkapitaal ze hebben gedurende het verbruiksjaar. Eigenlijk een renteloze lening... 

 

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op!